Ședinta Colegiului Prefectural

Astăzi, prefectul Marcel Ivanov și subprefectul Carmen Caloianu au prezidat ședința Colegiului Prefectural. Întâlnirea s-a desfășurat la Sala de Videoconferințe a Prefecturii, cu începere de la ora 10.
În cadrul ședinței au fost prezentate următoarele:
1.  Raportul privind verificarea stadiului de realizare a măsurilor prioritare pentru gestionarea deșeurilor la nivelul județului Tulcea.
A prezentat: Comisariatul Județean Tulcea al Gărzii Naționale de Mediu.
  • Anual toate UAT-urile din zona de competență a GNM-CJ Tulcea sunt verificate în ceea ce privește implementarea sistemului de colectare separată în conformitate cu prevederile contractului.
  • În cadrul SMID Tulcea sunt respectate obligațiile contractuale în ceea ce privește colectarea separată a deșeurilor municipale .
  • Toate UAT-urile din zona de competenta a GNM-CJ Tulcea au implementat sistemul de colectare separată a deșeurilor prin operatorii de salubritate.

Tot în cadrul ședinței s-a adus în discuție și nivelul de competență al instituțiilor cu atribuții de control în gestionarea deșeurilor. Ca urmare a mai multor sesizări venite din parte primăriilor din județ, cu privire la modul în care sunt gestionate deșeurile de către operatorul de colectare și transport, reprezentanții Prefecturii au propus organizarea unei întâlniri de lucru, în cel mai scurt timp, cu toți factorii implicați în gestionarea deșeurilor la nivel de județ.

2.  Măsuri privind siguranța turiștilor în Delta Dunării pe perioada sezonului estival.
A prezentat: Căpitănia Zonală Tulcea.
Pentru a se asigura deplasarea turiştilor spre Delta Dunării în siguranţă au fost efectuate următoarele activităţi:
  • au fost inspectate din punct de vedere al siguranţei navigaţiei 30 de nave de pasageri, în curse de zi, precum şi 6 nave de pasageri cu cabine cu care se efectuează croazierele internaţionale;
  • o atenţie deosebită s-a acordat ambarcaţiunilor de agrement, inspecţiile şi controalele efectuate vizând starea tehnică şi dotările acestora cu mijloace individuale de salvare şi inventarul de vitalitate precum şi respectarea numărului maxim de pasageri admis la bord, portul vestelor de salvare, calificarea şi starea psiho-fiziologică a conducătorilor. Astfel, s-au efectuat un număr de 207 inspecţii şi un număr de 19 controale, fiind verificate 77 ambarcaţiuni de agrement. Pentru deficienţele constatate s-au aplicat 1 avertisment şi 28 amenzi în cuantum de 37.350 lei.
 
4